flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області щодо виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» у І півріччі 2017 року

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ

Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області

щодо виконання вимог Закону України «Про звернення громадян»

у І півріччі 2017 року

 

            Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

            Закон України «Про звернення громадян» № 393/96-ВР від 2 жовтня 1996 року забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

            При проведенні узагальнення вивчені письмові заяви, скарги громадян, які надійшли до суду протягом І півріччя 2017 року, та відповідні журнали реєстрації.

Робота із зверненнями громадян в Саксаганському районному суді м.Кривого Рогу Дніпропетровської області організована та ведеться на підставі таких нормативних актів: Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.

            Аналіз стану роботи зі зверненнями громадян здійснюється з метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, а також для виявлення та усунення причин, що породжують надходження до суду необґрунтованих та повторних звернень.

Звернення громадян, які надходять до суду реєструються в реєстраційно-контрольних картках. Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної Інструкції з діловодства за зверненнями громадян. Також, облік   звернень   громадян  відбувається  шляхом  їх  реєстрації в журналі реєстрації заяв, скарг та пропозицій та у відповідному розділі автоматизованої системи документообігу суду.  

            При надходженні звернення головою суду призначається виконавець для проведення перевірки доводів викладених у скарзі або заяві.

            У суді дотримується, визначений Інструкцією, порядок формування справ за зверненням громадян. Кожна заява чи скарга оформлюється у обкладинку із зазначенням усіх необхідних реквізитів та зберігаються у відповідального працівника в хронологічному порядку до закінчення року, після чого передаються згідно акту передачі до архіву суду.

            Звернення, що надходять до суду, кваліфіковано, неупереджено, об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до чинного законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, повні та об’єктивні відповіді та роз’яснення.

           В Саксаганському районному суді м. Кривого Рогу Дніпропетровської області неухильно дотримуються терміни розгляду та надання відповідей на звернення громадян, встановлені Законом України «Про звернення громадян».

           У І півріччі 2017 року своїм правом  на звернення скористалося 36 громадян. Так, за журналом обліку скарг, заяв та пропозицій, зареєстровано 28 звернень, що на 34,6% більше, ніж у І півріччі 2016 року. За вказаний період надійшло 22 заяви (проти 4 у І півріччі 2016 року, що на 18,1% більше). Кількість скарг, що надійшло становить - 6 (проти 13 у І півріччі 2016 року, що більше на 53,9%). 

           Звернень громадян у вигляді пропозицій (зауважень), з висловленням порад, рекомендацій щодо діяльності суду, протягом першого півріччя 2017 року не надходило.

           Випадки відмов у прийнятті звернень не було.

           На кінець звітного періоду залишились нерозглянутими 2 заяви.

           Повторних заяв, клопотань від громадян, які звертаються до суду декілька разів по одному і тому ж питанню, не надходило.

           Скарги та заяви надходили безпосередньо від громадян, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області, Департаменту з питань режиму та службової діяльності МВС України.

           Структура звернень у І півріччі 2017 року характеризується наступним чином:

           скарги та заяви на дії суддів – 1;

           скарги та заяви на дії працівників суду – 1;

           тяганина при розгляді справи – 1;

           з інших питань (про надання інформації, щодо не набрання рішенням законної сили, ненадання справи на ознайомлення) – 23, з них 22 заяви, 3 скарги.

           Надходженню звернень передують різні чинники. Так, серед основних причин, що призводять до оскарження процесуальних дій суддів є правова необізнаність громадян, а також значне навантаження (по справах, що знаходяться в провадженні) на одного суддю, що впливає на тривалість розгляду справ і, як наслідок, породжує незадоволення громадян з приводу їх довготривалого розгляду.

           У цілому, громадяни у своїх заявах та клопотаннях викладали прохання про надання інформації та вирішення питань, що стосуються судового розгляду справ. Зокрема, це були заяви про надання копії судового рішення особі, яка не є учасником судового процесу, не здійснення судом направлення копії заочного рішення відповідачеві по справі, отримання юридичної допомоги.

           До однієї з дієвих форм забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення слід віднести проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.     

          Особистий прийом громадян здійснюється головою суду, заступником голови суду, керівником апарату суду та його заступником у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений приміщенні суду на інформаційному стенді та на офіційному веб-сайті суду.

           Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.

           Голова суду веде особистий прийом громадян. Для цього згідно правил внутрішнього трудового розпорядку Саксаганського районного суду м.Кривого Рогу встановлені дні та години прийому громадян. Громадяни, що приїхали з іншої місцевості приймаються без затримки у будь-який день.

           Ведеться журнал обліку прийому громадян.

           Упродовж першого півріччя 2017 року керівництвом суду прийнято 8 громадян, а саме головою суду.

           Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядалося у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомлялося письмово.

           Варто зауважити, що для спрощення звернень громадян та юридичних осіб із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються діяльності суду на веб-сайті суду створено електронну форму для звернення громадян.

           Наприкінці кожного звітного періоду спеціалістом суду готується звіт по зверненням громадян, щодо кожного судді окремо та його підсумки  обговорюються на нараді.    

           Слід зазначити, що в суді ведеться постійна робота суддів та працівників апарату суду над підвищенням свого професійного рівня, моральних якостей; аналіз головою суду причин та умов надходження звернень громадян з тих чи інших питань на нарадах, що проводяться в суді, постійна робота з персоналом щодо підвищення етики поведінки.

           За наслідками проведеного аналізу стану організації роботи зі зверненнями громадян у Саксаганському районному суді м.Кривого Рогу Дніпропетровської області за перше півріччя 2017 року слід прийти до висновку, що робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на достатньому рівні: здійснюється постійний контроль за якістю, повнотою надання відповідей заявникам та за дотриманням строків їх розгляду

           Окрім того, головою суду здійснюється особистий контроль за організацією роботи зі зверненнями громадян.   

                               

 

                                                                              

                                   Голова Саксаганського районного суду

                                   м. Кривого Рогу Дніпропетровської області                                                              О.І. Євтушенко